Blog

Sunday Bakeday - Healthy Brownie

September 5, 2017

Genietend van een kopje koffie of thee op de bank, snakkend naar een stukje chocolade of misschien zelfs el een overheerlijke brownie!
Een overheerlijke brownie met overheerlijke voedingswaarden?

No problemo! Met dit recept kun je elk moment van de week genieten van een heeeeerlijk stukje smeuïge chocolat brownie!

 

Hele Brownie (600g):                   100 g:                                        Per plak (14 plakjes):
1342 kcal                                     224 kcal                                     96 kcal 
Eiwit: 107g                                   Eiwit: 17,8g                                Eiwit: 7,6g
Koolhydraten:129g                     Koolhydraten: 21,5g
                 Koolhydraten: 9,2g
Vet: 33g                                        Vet: 5,5g                                    Vet: 2,4g
 

 

Secret ingredient revealed!

Vandaag ga ik met jullie het recept van mijn famous (hier in huis althans) Healthy Brownie (bizar goede voedingswaarden) delen zodat jullie kunnen meegenieten van mijn creaties! Be prepared for the weird secret ingredient!

Benodigdheden:
Bakvorm/cakeblik
Oven
Staafmixer (werkt het makkelijkst)
Beslagkom

 

 

Ingrediënten:

 

  • 3 scoops(85 gram) eiwitpoeder (naar keuze, ik gebruik Orangefit Vanille, deze bevat

    plantaardige eiwitten, geen lactose)

  • 2 eieren

  • 100 gram dadels

  • 50 gram cacao poeder (let op dat er geen suiker aan toegevoegd is)

  • 2 tl bakpoeder

  • 20 gram walnoten (of hazelnoten/pecannoten etc. Berekening is gebasseerd op walnoten)

  • 50 ml water

  • EN als laatste... tromgeroffel... 1 blik zwarte bonen! (400g =265g uitgelekt) yummmm!

 

Wat te doen:
 

1. Verwarm de oven voor op 180 graden.

2. Leg de dadels in een bakje kokend water en laat ze 15 min weken

3. Spoel de zwarte bonen af in een vergiet en laat ze uitlekken 

4. Meng alles (behalve de walnoten) in de beslagkom en mix alles met de staafmixer. Als alle stukjes uit het beslag zijn kun je de walnoten in stukjes toevoegen voor een heerlijke crunch!

5. Giet het mengsel in het cakeblik (evt met bakpapier) en zet het 20 minuten in de oven op 180 graden. Je kunt eventueel wat kokos bovenop strooien om de brownie nog mooier te maken :D

6. Dan nu: Geduld! Na 20 minuten laat je de cake nog eventjes afkoelen en smullen maar!

Genieten wordt alleen maar makkelijker als je de voedingswaarden in gaat voeren! :D
ENJOY!!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Archive
Please reload

Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon

Hoogstraat 242Z

5615 PX

Eindhoven

Tel: +316 26533177

info@voeljefitcoaching.nl

  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle