Blog

10 tips om meer te bewegen!


Naast lekker sporten en gezond eten kunnen we natuurlijk ook meer bewegen! Nederlanders staan erom bekend dat ze vaak de fiets pakken maar zijn er ook andere manieren om aan je beweging te komen?

Lees hier de tips!

1. Pak de trap ipv de lift!

Lekker cliché en daarom ook de eerste: toch zie ik nog áltijd mensen de lift pakken in plaats van de trap. Duuuusss laten we het omdraaien! Pak de trap! :D Ik kan me voorstellen dat als je op de 33e verdieping woont je daar niet altijd trek in hebt, maar op je werk, je normale appartementje op de 4e verdieping of in het winkelcentrum is het zeker een super idee! Alhoewel, de 33e verdieping is wel meteen een goede workout! ;)

2. Telefoontje plegen?

Ja we doen tegenwoordig niet anders meer, maar waarom zou je hier altijd bij moeten zitten? Ga lekker lopen! Dit werkt ook nog eens beter voor je probleemoplossend vermogen 😉

3. Pak de fiets

Nog een cliché: pak de fiets! Zeker is dat even wennen maar de voordelen: gezonder door bewegen, frisse lucht doet goed, lekker wakkerworden en tijd om na te denken of naar je favoriete muziekje te luisteren & natuurlijk GÉÉN file! :D Daar word je toch blij van 😊 dus minder dan 10 km van je werk? Pak de fiets!

4. Parkeer iets verder weg

Oke, woon je toch iets verder van je werk? Óf woon je in een betaald parkeren zone? Toppie! Zet de auto dan iets verder van je werk en loop het laatste stuk. Of parkeer de auto in een onbetaalde zone en loop lekker richting de auto. Ook hier geldt: frisse neus, frisse dag, frisse lach :D

5. Stel doelen

Ga samen met je partner, een vriend of vriendin of je broer/zus/familielid de strijd aan! Daag hem of haar uit voor bijvooorbeeld een mooie fietstocht van 5/10 km of een leuke run of obstakelrun! Dit is een goede motivatie om samen te gaan trainen en op een afstandje contact te houden over je trainingen! Begin wel rustig aan en eventueel met hulp van een trainer om blessures te voorkomen.

6. Pauze Power walk

Ga gezellig met je collega’s een wandeling maken in de pauze, zeker als je een kantoorbaan hebt is het heerlijk even buiten een frisse neus te halen en een wandeling te maken. Regent het? Regenjas/paraplu 😉

7. Een stappenteller

Het klinkt misschien obsessief maar als je echt merkt dat je te weinig beweegt is het goed een duidelijk doel voor jezelf te stellen. Zet een stappenteller op je telefoon of haal een simpel horloge met stappenteller. Zo weet je goed hoeveel je loopt op een dag en kan je er een sport van maken elke dag je aantal ingestelde stappen te halen!

8. Maak bewegen leuker!

Sporten kun je op zoveel manieren doen! Kies iets wat je leuk vindt, als jij niet de sportschool in te krijgen bent, ga dan lekker dansen of misschien terug naar een sport die je als kind leuk vond, hockey/voetbal/ballet e.d. of misschien iets totaal anders! Google op leuke sporten en je komt vanzelf achter iets wat je leuk vind, en wees niet bang iets nieuws te proberen. Wat ook zeker kan helpen is sporten in groepsverband zoals een bootcamp of sporten onder begeleiding (evt met vriend/vriendin) zodat je zeker gemotiveerd bent en het leuker is! Wat ook een simpele tip is voor de gezelligheid is: drink samen een kopje thee na het sporten.

9. Wandelen, wandelen, wandelen!

Loop ’s avonds een rondje met je partner, buurvrouw of je hond (als je die hebt😉). Zo kun je gezellig kletsen en je stappen nog halen voor de dag! Wat denk jij dat gezonder is? Op de bank ploffen met een zakje chips, of lekker wandelen en kletsen? Makkelijk toch! (oke soms is de bank en chips ook n goede optie, als je de balans maar vindt..)

10. Geniet en zorg goed voor jezelf!

Het is erg belangrijk goed voor jezelf te zorgen. Dus slaap genoeg, hygiëne en eet gezond. Door dit vol te houden stimuleer je jezelf een gezonde leeftstijl te hebben en dit kun je doorzetten met gezonde beweging! Als je veel gaat sporten geld dit natuurlijk ook de andere kant op, je zult sneller de neiging hebben gezonder te gaan eten en kunt beter slapen! 😊

Motivatie blijft natuurlijk het allerbelangrijste. Waar een wil is is een weg! Wat motiveert jou? Wat zijn jouw doelen? Als je het alleen nog niet voor elkaar krijgt vraag dan hulp! Hulp krijgen is top want niet iedereen kan overal al álles van weten 😊 Vraag je partner, vriend of vriendin, familielid om jou en jouw doel te ondersteunen! Of vraag hulp van een coach, personal trainer of voedingsdeskundige!

Ennn : Enjoy the ride!

Featured Posts
Binnenkort komen hier posts
Nog even geduld...
Archive
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon